Mindkét budapesti telephelyen, az adott telephelyhez tartozó hallgatók diákigazolványait kezelik.

Nappali és levelező tagozatos igazolvány utazási kedvezményre jogosít. Levelező tagozatos igazolvány csak a lakhely, és az iskola között jogosít utazási kedvezményre,
Távoktatás tagozatos igazolvánnyal nem vehető igénybe utazási kedvezmény.
A hallgatói jogviszony megszűnése esetén, az igazolványt le kell adni megsemmisítésre.
Diákigazolvány csak aktív státuszú hallgatói jogviszony esetén igényelhető, érvényesíthető.


Igénylés menete:

  • Okmányirodai NEK (Nemzeti Egységes Kártyarendszer) adatlap regisztráció, NEK azonosító beszerzése.
    (Bármely okmányirodában/kormányablakban INGYENESEN beszerezhető.)
  • A regisztrációhoz érvényes személyi igazolvány vagy útlevél vagy jogosítvány és lakcímkártya szükséges.
  • (Új NEK azonosító beszerzése szükséges személyes adat változás esetén, vagy a fénykép és az aláírás érvényességi idejének lejárta után.)
  • Lakcímkártyán szereplő cím(ek) felvitele a Neptun rendszerbe.
    (Nem a lakcímkártyán szereplő lakcímre diákigazolvány nem igényelhető, kivéve külföldi hallgatók esetében.)
  • A Neptun rendszeren az Ügyintézés/Diákigazolvány igénylés menüpontban az igénylés elindítása.
    (NEK azonosító szükséges hozzá, beíráskor a kötőjeleket ki kell hagyni)
  • Mivel 2016. január 1. napjától ingyenessé vált a diákigazolvány, így az azután leadott igényléshez már nem keletkezik befizetési kötelezettség a Neptun rendszeren.
  • Az egyetem a leadott igénylést továbbítja a FIR rendszeren keresztül a nyomdának az igazolvány legyártásra.
  • Diákigazolvány gyártásának nyomonkövetése.
  • Az elkészült diákigazolványt a Korm. rendelet rendelkezései szerint az egyetemre postázzák.
  • A Kar telephelyileg illetékes ügyintézője értesíti a hallgatót a diákigazolvány beérkezéséről és átvételi lehetőségéről.

Az igazolvány gyártásának menete nyomon követhető a igenyles.diakigazolvany.hu honlapon, illetve a Neptun rendszerben az Információk menüpont alatt található Lekérdezések/Információk almenü alatt megtalálható Élő_igénylések lekérdezés futtatásával. (a lekérdezés az igénylést követő nap után válik elérhetővé a hallgató felületén)

A felületen az igazolvány legyártásáig követheti nyomon az igénylés aktuális státuszát.

Amennyiben igénylésénél hibát talál, kérem, vegye fel a kapcsolatot a telephelyileg illetékes diákigazolvány felelőssel!

Az elküldött diákigazolvány igényléseket a személyi és lakcímnyilvántartással összevetik, és csak a karakterre egyező adatú igényléseket továbbítják gyártásra.
A hibamentes ügyintézés érdekében felkérünk minden érintett hallgatót személyes adatainak, és lakcím(ei)nek pontos megadására, fokozott ellenörzésére.

Érvényesítés:

Az igazolvány félévekre érvényesíthető az ügyintézőktől átvehető hologramos matricákkal.
Az átvétel minden félév kb. 6. munkahetétől lehetséges, a pontos időpontot az aktuális híreknél minden félév elején jelezzük.
Az átvételt minden esetben aláírással kell igazolni, matrica csak az igazolványra ragasztva adható át.
A matricát csak aktív státuszú hallgatók kaphatják. (passzív félévre nem jár)

Ideiglenes igazolvány igénylése:

Ideiglenes igazolvány állandó igazolvány igénylésével együtt kérhető, az állandó igazolvány megérkezéséig.
Felhasználási ideje maximálisan 60 nap. Lejárta után csak abban az esetben igényelhető új, ha az állandó igazolvány gyártási hibája miatt szükséges.


Józsefvárosi ügyintéző

Laboda (Kurmai) Beáta Tanulmányi előadó
Telefon: +36 (1) 666-5091 Szoba: TA.218.
E-mail: kurmai.beata@kvk.uni-obuda.hu  

Óbudai ügyintéző

Barlai Edit Tanulmányi előadó
Telefon: +36 (1) 666-5863 Szoba: BC.130.
E-mail: barlai.edit@kvk.uni-obuda.hu  
Utolsó módosítás: 
2016. január 15