A hibaüzenet több okból jelentkezhet, a jelentkezés típusától (aláírás pótlás/vizsga) függően más- és más lehet a hiba oka.

Ha aláírás pótlásra jelentkezik a hallgató, akkor a tárgyból be kell fizetnie aláírás pótlás díjat.
Az aláírás pótlás feltétele továbbá, hogy az adott tárgyból a félévben be legyen írva évközi jeggyel záruló tárgy esetében egy elégtelen, vizsgával záruló tárgy esetében egy aláírás megtagadva bejegyzés.

Megoldás: Be kell fizetni az aláírás pótlás díját a Neptun rendszerben. (befizetést lásd itt)
                    Az oktatóval fel kell venni a kapcsolatot a hiányzó bejegyzés pótlására.

Amennyiben egy vizsgára szeretne jelentkezni, akkor a hiba oka az, hogy a tárgyból kétszer vagy többször vizsgázott már tanulmányai során (nem az adott félévben), és még nem fizette be a következő vizsgára jelentkezés feltételeként a ismétlő vizsgadíjat (Neptun rendszerben IV díj).

Megoldás: Be kell fizetni az ismételt vizsga díját (IV díj) a tárgyból a Neptun rendszerben. (befizetést lásd itt)

Vizsgára jelentkezés esetében lehet olyan hiba, hogy a hallgató egy vizsgaalkalmára nem ment el, és arról orvosi igazolással utólag lekerül, de a következő vizsgát a levétel előtt már felveszi. Ez esetben a rendszer a későbbiekben számolhatja rosszul az IV-ket. Ilyenkor a Tanulmányi Osztályon kell kérni segítséget a hiba elhárításában. Ez a hiba elkerülhető, csak hallgatói fegyelem kell hozzá.